Шукати в цьому блозі

ЯДС



27 травня

УРОК 20. Я та емоції.
Яку людину називають гідною?

Упродовж дня ви переживаєте величезну кількість різних емоцій. І не всі вони приємні. А чи вмієте ви розпізнавати емоції?

  • Продовжте фразу: “У мене гарний настрій тоді, коли…”
  • Поміркуйте і скажіть, що таке настрій.


Інформація для вчителя

Настрій — це емоційний стан людини, коли вона почувається відповідно до певної ситуації. Настрій може бути позитивний і негативний. Він може часто змінюватися. І дуже добре, коли в людини настрій позитивний.

  • Від чого залежить настрій?

Захворіти можна не тільки тоді, коли промочиш ноги, а й від сильних негативних переживань, постійної перевтоми, поганого настрою.

Разом із жевжиками ми дізнаємося більше про позитивні та негативні емоції, як вони впливають на наше здоров’я та як можна подолати негативні емоції.




Вправа “Так, ні”

  • Наскільки ви емоційні? Чи вмієте ви керувати своїми емоціями?

Дайте відповіді на запитання тесту й дізнайтеся більше про себе. Але пам’ятайте, що тест — це лише інформація для роздумів, нагода звернути увагу на щось


Усі ми щодня переживаємо безліч емоцій. Наше завдання — не бути рабом своїх почуттів, а стати їх господарем. Для цього є безцінна зброя — розум. “Людство увійшло в еру надзвичайних емоційних навантажень. Ми можемо протистояти цьому, лише виховуючи волю, навчаючись керувати своїми емоціями”, — говорив видатний фізіолог, академік Петро Кузьмич Анохін.

Скільки непотрібних вибухів гніву було б погашено, скільки невиправданих сварок відвернено, якби всі дотримувалися цієї мудрої поради.


Вправа “Пограй”

Мама запропонувала Варі та Іринці вправу та ігри, які допоможуть їм позбутися негативних емоцій, образ і смутку. Виконайте і ви цю вправу і пограйте з друзями в ігри.

Вправа “Мокрий песик”

Уявіть, що ви песик, який потрапив під дощ і дуже змок. Вам треба якомога ретельніше струсити із себе краплі води. Починайте робити це поступово. Спочатку виконуйте рух головою, потім плечима, спиною, животом, ногами, а потім уже всім тілом.

Уявіть, що ви струшуєте із себе всі образи, погані думки, тривоги — усе, що позбавляє вас спокою та впевненості. Після цього заплющте очі й відчуйте, яким легким і оновленим стало ваше тіло.

Вправа “А ти — морквина”

Домовляємося “дражнити” одне одного тільки словами з певної групи. Наприклад, можна називати одне одного фруктами, предметами меблів або транспортними засобами. Перший гравець сердито промовляє другому: “Ти — ананас!”. Той у відповідь так само грізно має йому відповісти: “А ти — апельсин!” тощо. Зазвичай гра закінчується сміхом і веселощами. Головне — стежити, щоб до назв не додавали жодних образливих доповнень.

Вправа “Я радію, коли…”

Ведучий починає фразу, а інші учасники продовжують: “Я злюся, коли… (у мене щось не виходить або мене хтось ображає). Я сумую, коли… Я ображаюся, коли… Мені страшно, коли… Я радію, коли…”. Хай кожен з учасників добере кілька продовжень до фрази, а потім передасть хід іншому гравцеві.






25 травня

УРОК 19. Скарбниця чеснот.
Яку людину називають гідною?

Під час своїх мандрів жевжики потрапили на роздоріжжя, де побачили камінь з таким написом:

Прямо підеш — мудрішим станеш.
Ліворуч підеш — себе пізнаєш.
Праворуч підеш — інших зрозумієш.

  • Поміркуйте, який шлях ви обрали б. Чому?
  • Хто вирушить ліворуч? Чому?
  • Хто піде праворуч? Чому?
  • Хто обере шлях прямо? Чому?

Прочитайте слово за стрілочками. Що у вас вийшло?

  • Як ви розумієте слово “чесноти”?

Інформація

Чеснота — це позитивна моральна риса в характері людини, є основою моральних законів, принципів і цінностей.


рочитайте слова і доберіть до них антоніми.

Працьовитість —
Чуйність —
Щедрість —
Чемність —
Сміливість —
Відповідальність —


  • Розгляньте малюнки. Оцініть вчинки дітей. Про які чесноти та вади вони свідчать?


20 Доберіть до кожного малюнка прислів’я. Оцініть вчинки дітей.

Скупий складає, а щедрий споживає.
Чия відвага, того й перемога.
До щедрого все повертається.
Землю сонце красить, а людину — праця.
Як боїшся — не роби, а зробив — не бійся.


















Не буває так, що в людини є тільки чесноти і немає вад, або, навпаки, є лише вади й зовсім немає чеснот. Важливо, щоб людина думала про свої вчинки та їх наслідки. Щоразу, коли ви вибираєте, як вчинити, ви вибираєте, якими бути. Пам’ятайте про наслідки і думайте

Вправа “Оціни себе”
Кожна людина має вміти правильно оцінювати не лише інших, а й себе. У вас на партах — хмарки зі словами: завжди, інколи, ніколи. Уважно слухайте запитання і ставте “плюс” біля відповідних слів
Чи поділитеся булочкою з другом, у якого немає грошей?
Ваш друг погано грає в шашки. Чи станете ви піддаватися, щоб зробити йому приємно?
Чи часто ви говорите людям добрі, приємні слова?
Чи любите ви злі жарти?
Чи зможете ви терпляче вислухати те, що вам нецікаво?
Чи з великим бажанням вчитися ви ходите до школи?
Чи займаєтеся ви спортом?
Чи читаєте ви книжки, ходите до бібліотеки?
Чи допомагаєте батькам?
Чи дбайливо ставитеся до природи?
Чи робите ви корисні справи у вільний час?

Пояснення: Якщо у вас більше “+” біля слова “завжди”, ваш характер розвивається у правильному напрямі й у майбутньому ви станете гарною людиною. Якщо у вас є плюси біля “інколи”, то у вас є якості, які вам заважають і треба замислитися над їх виправленням. Ну а якщо є плюси біля “ніколи”, то треба звертатися по допомогу. До кого ви звернетеся?









УРОК 12. Готуємося до подорожі.

Що таке велосипед?

Слово “велосипед” походить від латинських слів “velox” — швидкий і “pedis” — ноги. Тобто в перекладі означає “швидконіг”.


Комікс “Готуємося до подорожі”

Велосипед — улюблений вид транспорту дітей і дорослих. Для одних — це розвага, для інших — засіб пересування. Щоб їздити на велосипеді було безпечно, треба знати певні правила й дотримуватися їх.

Дізнайтеся, чому треба добре готуватися до подорожі (підр. с. 125).



  • Як діти готувалися до змагання? Навіщо?
  • Чи всі це робили однаково? Чому?
  • Як готувалися б ви? Чому саме так?
  • Чому варто завжди готуватися до змагань?
  • Що треба робити насамперед?
  • Хто переміг у змаганнях? Чому? Що допомогло переможцю?
  • Що ви порадили б хлопчику, який прийшов останнім?
  • Наведіть три аргументи на користь ретельної підготовки до змагань.
  • Чи лише до змагань треба ретельно готуватися?
  • Чи завжди під час змагань все залежить від ретельності підготовки?
  • Чому учасникам будь-яких змагань завжди бажають удачі?
  • Що ми маємо робити, аби перемогти?
  • Чи можемо ми стати переможцями в усіх змаганнях?
  • Створіть пам’ятку про те, як треба готуватися до активного дозвілля.


Історія сучасного велосипеда сягає давнини. Прототипами велосипедів у XVІІ-XVІІІ ст. були чотириколісні візки — самокати. Конструювали їх винахідники різних країн — Німеччини, Франції, Росії, Англії. Значно пізніше, у XIX столітті, у Німеччині Карл Драйз зробив бігову машину, схожу на велосипед. Але щоб їхати на ній, треба було відштовхуватися ногами від землі.

 Перші велосипеди не мали педалей: для того щоб зупинитися, необхідно було гальмувати ногами. Коваль Мак Міллан до старої конструкції додав педалі, які крутилися вперед і назад. Педалі кріпилися до великого переднього колеса. Ані спиць, ані ланцюга, ані гумових шин тоді ще не було. Швидкість велосипед розвивав зовсім незначну, їздити на ньому було тряско, незручно і не надто безпечно. Поступово велосипед удосконалювали й поліпшували.

 Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Він був дуже великий: удвічі вищий за сучасний. А колеса були дерев’яними. Відтоді минуло понад 130 років. Велосипед удосконалювався, розроблялися нові моделі. 

Зараз у світі існує понад 15 тисяч різних його моделей. Є велотрактор, за допомогою якого можна виконувати деякі сільськогосподарські роботи на городі чи в саду. Є всюдиходи, на яких їздять по землі й плавають по воді. Існує навіть велобатискаф, яким водолаз подорожує по морському дну. 

У Данії створено веломашину, на якій одночасно може їхати аж 35 осіб! А в Чехії сконструйовано велосипед, що їде вгору по східцях. Існують ще й спеціальні велосипеди: циркові, триколісні, велоколяски тощо. Цікавою модифікацією двоколісного велосипеда є тандем (велосипед для двох)

Перегляд відео “Усе про безпеку велосипедистів”

Сьогодні є велосипеди на будь-який смак — дитячі, жіночі, циркові, дорожні, спортивні. Але правила безпеки однакові для всіх велосипедистів. Ці правила треба твердо знати й дотримуватися їх. Адже велосипед — це не просто іграшка, а реальний транспортний засіб.

Розгляньте малюнок і запам, яке екіпірування має бути у велосипедиста. Поясніть свої міркування.





19 травня

УРОК 9. Хобі може вигадати кожен!

Прочитайте букви від більшої до меншої.

біхо

  • Яке слово утворилося?
  • Поясніть, як ви розумієте слово “хобі”.

Хобі (англ. hobby — захоплення) — узагальнена назва улюблених справ або розваг, до яких вдаються у вільний час, а не на роботі.

Щодо походження терміна існують дві основні версії.

  1. У середньовічній Європі серед знаті популярною розвагою було так зване “соколине полювання”. Одним із найпопулярніших мисливських птахів був підсоколик великий, який англійською мовою називається hobby.
  2. Назва походить від спеціальної породи невеликих за розміром коней, яких використовували для прогулянок; назва цієї породи в англійській мові — також hobby.
Ми сьогодні подорожуватимемо в чарівному світі людських захоплень. Займаючись улюбленою справою, людина задовольняє найважливішу потребу в самореалізації, що забезпечує їй духовне зростання і дає життю набагато більше яскравих фарб і позитивних емоцій. Під час нашої мандрівки дізнаємося, чи є спільні уподобання у сім’ях і якими вони можуть бути.

Перегляд відео “Світ захоплень”

Перегляд відео “Історія двох дівчат-підлітків, які перетворили своє хобі на солодкий бізнес”

Поради

Для тих, хто ще не визначився з вибором хобі, є кілька порад.

  • Обирайте те, що подобається саме вам, а не те, що радять інші. Хобі має бути улюбленою справою, а не просто модною.
  • Якщо вам важко визначитися з вибором хобі, пригадайте, що ви найбільше любите, про що мрієте.
  • Випробовуйте себе в різних напрямах, відвідайте майстер-класи, проведіть розвідку в інтернеті, поцікавтеся, чим займаються друзі, знайомі.
  • Більше орієнтуйтеся на процес, а не результат.
  • Можете обрати й кілька хобі: щось пов’язане з фізичною активністю і щось “домашнє”, щось для теплої пори року, щось — для холодів.

Так, не всі, хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами...

Головне — мати якесь улюблене заняття, щось робити. Хочеться, щоб кожен із вас знайшов собі захоплення до душі, і тоді минеться нудьга, ви шкодуватимете, що доба має лише 24 години. Тож захоплюйтеся, творіть!







17 травня

УРОК 5. Бути неповторним — чудово.


Аудіоказка Василя Сухомлинського “Пурпурова квітка”

Запитання після прослуховування:

  • Яка квітка народилася посеред ночі?
  • Як ви зрозуміли, чому краплина роси, що впала на троянду, теж стала пурпуровою?
  • Чого чекала троянда?
  • Чи справдилися її очікування? Чому?
  • Що пояснила троянді квітка каштану?
  • Чи погоджуєтеся ви зі словами квітки каштану?
  • Чого нас навчає це оповідання?
  • Продовжте речення: “Я зрозумів / зрозуміла, що…”.

Як у природі кожна квітка гарна по-своєму, так і кожна людина неповторна. Сьогодні ми поговоримо про неповторність людини, дізнаємося більше одне про одного та про самих себе.

рочитайте народну мудрість. Поміркуйте і поясніть, чому так кажуть.

УВЕСЬ СВІТ ПРИХОВАНИЙ У ТОБІ.

ПІЗНАЄШ СЕБЕ — ПІЗНАЄШ СВІТ.

Внутрішній світ кожної людини індивідуальний і неповторний. Вивчати його не менш цікаво, ніж навколишній світ. Дуже важливо знати й розуміти себе, свій внутрішній світ. Якщо ви будете розуміти себе, то розумітимете інших людей, і навпаки: якщо будете розуміти інших людей, то краще розумітимете себе.

Поміркуйте, чи є у вашому класі два / дві абсолютно однакових учня / учениці? Чим усі відрізняються? А чи є серед ваших знайомих однакові люди? Чи однакові близнюки та двійнятка?

У людей багато спільного, і водночас кожен із нас унікальний. Якщо гончар зробить 10000 абсолютно однакових за розміром, формою та візерунком ваз, то ціна кожної такої вази буде не надто високою. Але якщо майстер зробить оригінальну вазу неповторної краси, форми, нанесе на неї унікальний малюнок — її ціна буде набагато вищою. Кожна людина схожа на таку унікальну, особливу вазу, створену за особливим задумом. Ваша особливість є дорогоцінною, тому що не існує на світі нікого, хто повторював би вас до дрібниць.






14 травня

УРОК 3. Знайомтесь: Чернівецька область.

До якої області завітали жевжики по новий скарб для скрині?

Наша мандрівка Україною триває. Разом із жевжиками завітаємо до Чернівецької області й дізнаємося, чим вона славиться.

Віртуальна подорож Чернівецькою областю

Робота з адміністративною мапою України


  • Знайдіть на мапі Чернівецьку область. У якій частині України вона розташована?
  • З якими областями вона межує?
  • Яке місто є обласним центром Чернівецької області?
Чернівецька область — область у південно-західній частині України. Розташована у межах Карпат
Область межує з Румунією на півдні та Молдовою на південному сході. На заході та північному заході — з Івано-Франківською, на півночі — з Тернопільською і Хмельницькою, а на сході — з Вінницькою областями. Це найменша за площею область України.

Знайдіть на контурній мапі Чернівецьку область і зафарбуйте її.

Перегляд відео “Варто відвідати: Чернівецька область”

Унікальні місця Чернівецької області
Чернівецька область багата на мальовничі краєвиди та архітектурні пам’ятки.

Урочище Лужки з унікальним мінеральним джерелом

Це заповідна територія Вижницького національного природного парку, де можна побачити незвичайні скелі з вертикальним відшаруванням порід. У долині на берегах струмка є джерело мінеральних вод з рідкісним складом. Подібних джерел у Європі лише три. Така вода незамінна при лікуванні захворювань органів травлення. Також тут можна помилуватися невеликими, але мальовничими водоспадиками.

Зоологічний заказник “Зубровиця”

У селі Банилів-Підгірний поблизу кордону з Румунією розташований зоологічний заказник “Зубровиця”. Він був створений на початку 90-х років минулого століття з метою поселення і збереження рідкісного виду європейського зубра. Нині площа заказника сягає 27 тис. гектарів.

На території є вольєр, де в максимально вільних умовах утримуються рідкісні види представників буковинської фауни — близько 50 диких зубрів. Це найбільше поголів’я в країні. Площа вольєра становить 80 гектарів. Тут регулярно проводяться екскурсії для підтримки розвитку зеленого туризму на Буковині.

Великий Гук та буковинські водоспади

Каскад Буковинських водоспадів розташований на гірській річці Смугарів. Унікальність цього заказника полягає в тому, що на невеличкій території вирують сім великих водоспадів: Ворота, Великий Гук, Верхній Гук, Середній Гук, Нижній Гук, Ковбер і Сич. Буковинські водоспади є ландшафтним заказником.


Перевал Шурдин — осередок авторалі на серпантинах

Перевал Шурдин — найбільш високогірний автомобільний перевал в Україні. Висота 1173 метри відкриває приголомшливо краєвид на Карпати Буковини.

На під’їзді з кожного боку є понад 20 серпантиноподібних поворотів. Рух рейсових автобусів через перевал заборонили, проте влітку його переїжджають легкові автомобілі. Крім того, перевал став осередком проведення різноманітних авторалі.

Село Хрещатик зі срібною водою

В Заставнівському районі Чернівецької області розташований чи не єдиний населений пункт в Україні, де мешканці п’ють, перуть, годують худобу та миються мінеральною водою, збагаченою іонами срібла. Вода надходить із цілющого джерела Іоанна Богослова у чоловічому монастирі. Також тут відкривається надзвичайний краєвид. У селі, що на висоті 200 метрів над рівнем Дністра, немає жодної криниці. А спустившись нижче до річки, можна відвідати печери-келії, видовбані, ймовірно, ченцями ще до заснування монастиря.


Перегляд відео “Мандрівка Чернівцями”

  • Чи сподобалося вам місто Чернівці? Чим саме?
  • Що хотілося б побачити передусім? Про що дізнатися?
  • Що вас вразило / здивувало в архітектурі цього міста?

Походження назви міста

Припускають, що назва міста Чернівці, центру області, походить від велелюдного міста-фортеці на південних рубежах Галицької держави, що мало назву “Чернь” або “Чорне місто”. Можливо, ця назва походить від чорних дубових стін фортеці, яка була повністю зруйнована монгольським завойовником Бурундаєм, після чого жителі переселились на правий берег річки Прут.

Існує також народна легенда, за якою назва міста походить від словосполучення “чорні вівці”, бо саме в цій місцевості з давніх-давен розводили й випасали чорних овець.

Підсумок

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Які таємниці відкрили для себе під час подорожі?
  • Чим вразила / здивувала вас Чернівецька область?
  • Про що розкажете своїм друзям і знайомим?






13 травня

ТЕМА 9. Я — людина

УРОК 1. На гостину на свята.
Як пісня стає народною.
У чому моя неповторність?

Я — ліюдуинча

Мандрівка нашою Батьківщиною разом із дружним екіпажем жевжольота добігає кінця. Цього місяця наш маршрут пройде Чернівецькою областю і завершиться у Чернігівській. Ви дізнаєтеся більше про свою родину і з’ясуєте, що ваші близькі робили на дозвіллі в дитячі роки. Відкриєте для себе різні способи розмноження рослин. Поміркуєте про гідні й негідні вчинки. Довідаєтеся, що робити, якщо ваші права порушують. Навчитеся готувати розчин для мильних бульбашок. Створите електронний фотоальбом.

У травні ви шукатимете відповіді на запитання:

  • У чому моя неповторність?
  • Що в мене спільного з моїми родичами?
  • Яку людину називають гідною?
  • Навіщо та як допомагати іншим?

Робота над змістом уривка “Душа народу”

Самостійне читання (підр. с. 118).

Щоб дізнатися, куди вирушимо сьогодні, прочитаємо цікаву історію, яка сталася із жевжиками.


Перевірка розуміння прочитаного.

  • Чому, на вашу думку, пісню називають душею народу?
  • Чому Номул ризикнув летіти на світанку?
  • Чи схвалюєте ви вчинок жевжика?
  • Які пісні ви любите слухати? А співати?
  • Які емоції виникли у вас після прочитання тексту?

Обґрунтуй

Марина і Степан послухали на Ютубі пісню “Червона рута”. Марина вигукнула: “Надзвичайно! Яка чудова пісня!”. Степан сказав: “Пісня як пісня”. Чому діти по-різному сприйняли цей твір? Обґрунтуйте свою думку (підр. с. 120, завд. 3).

Слухання пісні “Червона рута” у виконанні Назарія Яремчука


“Червона рута” — українська пісня, яка стала однією з найвідоміших українських пісень у світі. Її автор — Володимир Івасюк — український композитор-виконавець, мультиінструменталіст, поет, Герой України.

Ця пісня швидко стала популярною: її наспівували в усіх куточках України, тому іноді забувають, що вона авторська, і вважають її народною.


Народився Назарій Яремчук у селі Рівня Чернівецької області. Він був четвертою дитиною у співочій родині. Батько співав у церковному хорі, мати грала у Вижницькому народному театрі й мала гарний голос.

Червона рута — назва гірської квітки, що за давніми гуцульськими легендами росте у високогір’ї Українських Карпат. Червоною рутою вважають рододендрон миртолистий. Це низькорослий сланкий вічнозелений кущ, який у червні розквітає яскраво-червоним цвітом на полонинах.

Перегляд відео “Історія співака Назарія Яремчука”

Математичне завдання
Марина зацікавилася творчістю Назарія Яремчука і вирішила разом із дідусем відвідати у Вижниці музей-садибу співака. О котрій годині вони мають приїхати в місто, якщо відомо, що орієнтовний час у дорозі — 1 год 25 хв, а виїхали вони з Чернівців о 9 год 10 хв? (підр. с. 120, завд. 5).


На цьому урок завершено! 


16 квітня

УРОК 3. Знайомтеся: Херсонщина.

Ми продовжимо подорожувати разом із жевжиками Україною і завітаємо на Херсонщину. Дізнаємося, чим славиться ця область.

Віртуальна подорож Херсонщиною

Перегляд відео “Херсонщина з висоти пташиного польоту”.

Робота з адміністративною мапою України

  • Знайдіть на мапі Херсонську область. У якій частині України вона розташована?
  • Із якими областями вона межує?
  • Яке місто є адміністративним обласним центром Херсонської області?

Херсонська область — область у південній частині України. На північному заході межує з Миколаївською, на півночі — з Дніпропетровською, на сході — із Запорізькою областями України, на півдні — з Автономною Республікою Крим. Херсонщина за площею має сьоме місце серед інших областей України.

На території області пролягає державний кордон протяжністю 458 км (350 км Чорним і 108 км Азовським морями). Відстань від Херсона до Києва залізницею — 664 км, автомобільними шляхами — 605 км.


Зафарбуйте на контурній мапі Херсонську область.

Ознайомлення із символікою області







Перегляд відео “Розкажіть про Україну. Херсонщина”.

  • Які факти вас вразили / здивували?
  • Про що захотілося дізнатися більше?
Вправа “Відгадай”

Переставте рядки місцями, прочитайте та відгадайте загадку.

Жовті пелюсточки має,
Квітка ця на сонце схожа,
Їх до сонця повертає.
На олію вона гожа,




  • Чи здогадалися, про яку рослину йдеться?
  • Які слова допомогли вам упевнитися, що це соняшник?
  • Поміркуйте і скажіть, як соняшник пов'язаний із Херсонщиною.

Херсонщина — регіон з добре розвиненим сільськогосподарським виробництвом. Область є одним із національних лідерів у вирощуванні овочів і баштанних культур.

Іншими стратегічно важливими для області культурами є соняшник, соя, рапс.


Перегляд відео “Одна з найбільших країн-виробників соняшникової олії у світі — наша!”

  • Що нового ви дізналися про соняшник?

Отже, Херсонщина знаменита не тіль херсонськими кавунами.


На цьому сьогоднішній урок завершено!
Вдалих вихідних!





15 квітня

ТИЖДЕНЬ 1. ПРИГОДА 1. Диво-зернятко

УРОК 2. Рослина починається з дива.
Що таке погода?

Дай відповідь

  • Куди вирушили жевжики, щоб поповнити скриню?
  • Насіння яких рослин бачила Блискавка?
  • Як гадаєте, навіщо їй дві насінинки?
  • Про яке українське диво розповів тато сину?
  • Чому Блискавка вирішила, що кавун — то справжнє українське диво?



Перегляд відео “Що таке насіння?”

  • Що нового ви дізналися?
  • Які нові слова запам’ятали?
  • Про що захотілося дізнатися більше?

Пригадайте, що ви вже знаєте про кавун.





Перегляд відео “Цікаві факти про кавун”
  • Що нового ви дізналися про кавун?
  • Які факти вас вразили / здивували?
  • Про що захотілося дізнатися більше?
  • Якими новими фактами можете доповнити свою хмару слів?

Прочитайте цікаві факти про кавун


















Творча робота. Мозаїка “Кавун”(за бажанням)

Матеріали: аркуш білого цупкого паперу, кольоровий папір темно-зеленого, світло-зеленого, червоного та чорного кольорів, клей, ножиці.

Пригадайте, що таке мозаїка. Створіть мозаїки та поміркуйте, чим вони відрізняються від малюнків. Де ви бачили мозаїки?





А це робота нашої учениці Синчук Маші

І Хмельницького Богдана



До нових зустрічей!











14 квітня

ТЕМА 8. Погода

ТИЖДЕНЬ 1. ПРИГОДА 1. Диво-зернятко

УРОК 1. У гості до природи.
Що таке погода?

Збери слово
Зберіть слово, щоб дізнатися, над якою темою будемо працювати протягом місяця.

Мандрівка Україною з жевжиками наближається до завершення. Цього місяця ви “побуваєте” у Херсонській, Хмельницькій та Черкаській областях. Дізнаєтеся, що таке погода, і спостерігатимете за нею. Довідаєтеся, як рослини і тварини реагують на погоду, і поспостерігаєте за мурахами. Разом з однокласниками та однокласницями за допомогою шишки простежите, як змінюється вологість повітря. Дізнаєтеся, як уберегтися від блискавки і що можна робити в дощову погоду.


У квітні ви шукатимете відповіді на запитання:

  • Що таке погода?
  • Як синоптики визначають погоду?
  • Які рослини і тварини “передбачають” погоду?
  • Як погода впливає на настрій?
  • Які природні явища бувають небезпечними?
  • Що робити, коли надворі дощ?
Входження в картину
Розгляньте картину (підр. с. 86-87).


  • Яка пора року зображена? Які ознаки допомогли вам здогадатися?
  • Яка погода цього весняного дня? Опишіть.
  • Як реагують люди на негоду, що насувається? За якими ознаками ви визначили таку реакцію?
  • Чи впливає погода на ваш настрій? Розкажіть, як саме.
  • Що робитимуть під час негоди лісові мешканці? Чи змінюється під час дощу стан рослин? Як саме?
  • Відшукайте на малюнку тварин. Що вони роблять? Як змінюється їхня поведінка навесні? А що змінюється в житті людей, зокрема — у вашому?
  • У якому куточку цього лісу вам хотілося б опинитися? Чому? Навіщо люди ходять до лісу? Як мають поводитися там?
  • Що вам хочеться змінити в зображеній місцині? Як це можна зробити?
  • Спробуйте впізнати весняні квіти, які зобразила художниця. Назвіть їх.
  • Пригадайте, чи доводилося вам бачити людей, які продають букети перших лісових квітів. Як ви гадаєте, чи можна так чинити? Обґрунтуйте свої міркування.
  • Чи помічали ви, як квіти реагують на зміну погоди? Якщо так, то розкажіть про свої спостереження.
Слухання вірша “Весна прийшла”

Весняна математика
Вдень температура повітря дорівнювала +16 градусів, а вночі — +3 градуси. На скільки градусів холодніше було вночі?   

На деревах з’явилися перші листочки. Обчисліть вирази, записані на листочках


Поміркуй

  • Які ознаки весни можна знайти на картині у підручнику (с. 86-87)?
  • Чи всі ознаки весни можна передати в картині? Чому?
  • Чи всі ці ознаки є в нашій місцевості? Чому?
  • Які зміни у поведінці тварин і стані рослин відбуваються навесні? Що вдалося відобразити художнику? Як саме?
Вправа “Юні художники”

Намалюйте весняну картину, відобразивши ознаки весни.

  • Роздивіться роботи однокласників та однокласниць. Які ознаки весни кому краще вдалося показати
Малюнки будуть розміщені  на сторінці ЯДС. Бажаю успіху!

А ось творчість наших учнів

Рахчєєва Марта

Жаріков Саша

Синчук Маша

Берус Кирил


Пучінський Денис

Дендеберя Лєра

Петрова  Даша


Хмельницький Богдан


Литвиненко Настя
Верхогляд Віка






13 квітня

УРОК 23. Хто такі лайфхакери? Навчальні родзинки.
Які лайфхаки допомагають навчатися?

Сьогодні дізнаємося, що таке лайфхаки і хто такі лайфхакери, як стати лайфхакером.

 Що таке лайфхак?

Лайфхак — маленька хитрість або корисна порада, яка допомагає розв’язувати побутові проблеми, тим самим заощаджуючи час, робить життя простішим.

Де ж узялося це слово, що тепер стало таким модним?

У 2004 році британський журналіст Денні О’Браєн поєднав слова life (“життя”) та hack (“злам”). Це набір методів і прийомів “зламу” навколишнього життя для спрощення досягнення поставлених цілей за допомогою різних корисних порад і хитрих трюків.

Українські еквіваленти цього слова — “кмітливість”, “рецепт”, “знахідка”. У 2006 році Американська спілка з вивчення діалектів назвала lifehack одним із найкорисніших нових слів.

  • Що нагадує вам друга частина слова “лайфхак”? Адже всі знають, хто такі хакери. Та що ж означає цей таємничий корінь “хак”?

Значення слова

Англійське слово “hack”, що буквально перекладається як “рубати”, у середовищі комп’ютерщиків означає “знайти ефективний спосіб розв’язання проблеми”.

Можливо, і ви знаєте, як зробити щось просто, швидко та ефективно? Наприклад, як виступити перед величезним залом, не показавши свого хвилювання? Або як швидко вивести з білої тканини пляму від кави? Як накреслити коло без циркуля? Ефективні та нестандартні відповіді на такі запитання — це і є лайфхаки.

У 2011 році слово “лайфхак” потрапило до онлайнового “Оксфордського словника”.

Що й казати — є навіть категорія людей, які називають себе лайфхакерами! Якщо звичайні хакери “зламують” чиїсь комп’ютери чи бази даних, то лайфхакер — той, хто здатний “зламувати” життєві проблеми найнеочікуванішими способами.

Поради юному лайфхакеру

Що більше лайфхаків ви матимете у своєму розпорядженні, то більше часу зможете економити. А люди, що бачитимуть, як оригінально ви долаєте проблеми, зможуть тільки здивовано вигукнути: “Геніально!”

Перегляд відео “17 лайфхаків з повітряними кульками”

Дізнаємося, чи можуть лайфхаки допомогти під час навчання, і як саме.

Перегляд відео “Харків. Проспект Науки”

  • Про який університет ідеться у відео?
  • Які скульптури ви побачили біля університету?
Опиши
На офіційному сайті Харкова city.kharkov.ua/uk/ Блискавка прочитала, що місто вважають студентською столицею України. У ньому навіть є пам’ятник студентові. Опишіть скульптуру за фотографією (підр. с. 78, завд. 1).



Закономірність
Третьокласники вирішили провести опитування й довідатися, що допомагає студентам успішно навчатися. Студент Харківського політехнічного інституту Тимофій вважає, що йому допомагають математичні здібності. Оцініть, наскільки ці здібності розвинені у вас. Поясніть, яку закономірність використали в побудові вежі А. Побудуйте / доповніть вежу Б за такою самою закономірністю 
( підр. с. 78, завд. 2).

Перегляд відео “Математичні лайфхаки”


Вправа “Коло без циркуля”
Богдан вивчає математику в університеті радіоелектроніки і ділиться лайфхаком, як накреслити коло без циркуля. Навчиться й ви такого прийом( підр. с. 80, завд. 6).

Перегляд відео “Код Кнорозова”
Сподіваюсь, тепер ви всі захочете бути лайфхакареми.

А на цьому урок зевершено! До завтра!




12 квітня


УРОК 22. Цікаві школи світу.
Які лайфхаки допомагають навчатися?

Сьогодні ми мандруватимемо світом і дізнаємося про незвичайні школи, які існують у різних куточках Землі.

  • Що ви хотіли б побачити? У яких країнах побувати? Чому саме в них?
  • Які школи ви уявили?
  • Що незвичайного може бути у школі?
Вправа “Вірю – не вірю”

Чи вірите ви, що …

  • існують кочові школи.
  • у деяких країнах діти до школи пливуть на індивідуальних човнах.
  • існує школа, де дозволяють робити все, що забороняють батьки.
  • існує школа, учні якої не мають можливості зібратися разом для загальної лінійки.
  • Чи були твердження, які змусили вас сумніватися під час відповіді? Чому?

Перегляд відео “Цікаві школи світу”

Цікаво знати

Натисніть нижче на посилання і дізнаєтесь цікаві факти .


Перегляд відео “Найкрутіші школи світу”
  • Чим вас зацікавили школи, про які ви щойно дивилися?
  • У якій школі захотілося побувати / повчитися? Чому?
На цьому завершимо наш урок !





9 квітня

УРОК 21. Рослина-хижак.
Кому відомі деякі можливості об’єктів?

Ми продовжимо подорожувати Харківщиною. Дізнаємося, які ще є унікальні куточки на території цієї області.

“Відгадай”

Не вода, не суша —
На човні не пропливеш
І ногами не пройдеш.

Можливо хтось не здогадався, але це - болото.

Пропоную вам більше дізнатися про болота.

Перегляд відео “Природознавство. Озера і болота”

Як ви гадаєте, як утворюються болота?

Перегляньте відео і з’ясуйте, чи правильні ваші припущення


Подивись і розкажи

Бабуся Петра — біолог. Вона розповіла, що на болотистих місцях Харківщини є унікальна рослина, занесена до Червоної книги України, — росичка (підр. с. 76, завд. 7).


Подивіться відео і спробуйте пояснити, чому рослина харчується комахами.

  • Чим вразило вас це відео?
  • Що для вас було несподіваним?
  • Як ви думаєте, чому рослина має таку назву?


Перегляд відео “Які вони — рослини-хижаки?”

  • Що нового ви дізналися про росичку?
  • Які факти вас здивували / зацікавили?
  • Про що захотілося дізнатися більше?

Віднови діалог

Петро з бабусею говорили про диво-рослину. Відновіть їхній діалог і розіграйте у парах (підр. с. 77, завд. 8).

Обери
Петро вирішив піти на болото, аби побачити і сфотографувати росичку. Оберіть поради, яких він має дотримуватися, аби прогулянка була безпечною (підр. с. 77, завд. 9).

Підсумок

Запишіть 5 слів, які нагадують вам про тему нашого уроку. запишіть їх у зошит з української мови. А потім речення про те, що найбільше сподобалось у Харківській області.

Пишіть так:

        9 квітня
Завдання з ЯДС.
1. Слова:  .......
2. Речення . ........


На цьому завершимо наш урок !
Хороших вихідних!







8 квітня

УРОК 20. Дива Харківщини.

Річка з виноградною назвою Мерла, мальовничі пейзажі та незвичайні звукові ефекти — все це чекає на нас у селищі Городнє на Харківщині. Тут можна побачити і почути справжнє диво — тераси, засаджені яблуневими садами, які вміють “співати”.

Віртуальна подорож до села Городнє
Перегляд відео “Співочі тераси на Харківщині”.

 непримітному селі Городнє кожен охочий може відвідати унікальну і неповторну пам’ятку України “Співочі тераси”. Чудова панорама та дух таємничості справляють неабияке враження і залишають незабутні спогади. Тут дуже гарно, спокійно і затишно.

Засновником терас вважають Павла Харитоненка. Він був дуже багатою і впливовою у регіоні людиною. Як у поміщика виникла ця шалена ідея і для чого за його задумом призначалися тераси, залишається загадкою донині. Існує кілька версій. За однією з них, Павло Харитоненко вирішив спорудити ці тераси для своєї дочки Наталії. Вона мала чудовий голос і часто співала для батька, прогулюючись околицями.

Перегляд мультфільму “Це наше, і це твоє. Співочі тераси”.

  • Що ви дізналися про Співочі тераси?
  • Які факти вас здивували?

Вправа “Обчисли і дізнайся”

Під час мандрівки Харківщиною Петро та його рідні відвідали незвичайне місце — Співочі тераси. Архітектурне диво вражає своєю акустикою: тут лунає дивовижний спів вітру і птахів. Обчисліть вираз і дізнайтеся відстань у метрах, з якої тут можна почути людський шепіт (підр. с. 76, завд. 4).


Вправа “Досліди”

Довідайтеся, на якій відстані ви розрізняєте слова, промовлені пошепки вашими однокласниками та однокласницями (підр. с. 76, завд. 5).

 Вправа “Поясни”

етро вирішив більше дізнатися про надзвичайні властивості Співочих терас і знайшов інформацію про них в інтернеті. Чи можна вважати її достовірною? Чому? (підр. с. 76, завд. 6).



Урок закінчено!





7 квітня

УРОК 19. Харків відомий і невідомий.

Розгляньте уважно світлини. Як ви гадаєте, що їх об’єднує?





  • Пригадайте, територією якої області ми подорожуємо разом із жевжиками.
  • Спробуйте здогадатися / передбачити, куди ми сьогодні помандруємо.
  • Подивіться ще на одну світлину, яка буде вам підказкою.


  • Чи здогадалися ви тепер, куди ми помандруємо?
Сьогодні ми разом із жевжиками вирушимо в чудове місто Харків і дізнаємося, чим воно славиться.

Віртуальна екскурсія Харковом

  • Чи сподобалося вам місто?
  • Чи захотілося поїхати до Харкова на екскурсію?
Вправа “Поміркуй”.

Прогулюючись вуличками міста, жевжики звернули увагу на чудернацький будинок, зовсім плаский. Як же в ньому живуть люди? Поміркуйте і висловіть свої припущення (підр. с. 75, завд. 2).


  • Перевірте свої міркування, прочитавши пояснення у підручнику.
  • Дізнайтеся, де ще в Україні є “пласкі” будинки.
Перегляд відео “Мій путівник. Харківщина. Екскурсія Харковом”

  • Якби ви проводили екскурсію Харковом, то що показали б у першу чергу?
Цікаві факти про Харків
  • Харків — друге за кількістю мешканців місто України. Територія Харкова — 300 км2, місто поділене на 9 районів.
  • Ринок Барабашова — найбільший промислово-речовий ринок України. Він займає площу понад 75 га і є найбільшим у Східній Європі та 14-м у світі.
  • Найбільша за розмірами площа України — площа Свободи — теж розташована у Харкові.
  • Найглибша станція харківського метро — “Пушкінська”. Вона розташована на глибині 35 м — така сама приблизна висота 9-поверхового будинку! А загальна довжина ліній Харківського метрополітену — 39 км.
  • У Харкові діє найстаріший зоопарк України, який був заснований у далекому 1896 році. На той час він посідав третє за величиною місце в усій Російській імперії.
  • Найдовша вулиця Харкова — Московський проспект. Його довжина складає аж 18 км!
  • У Харкові друкується понад 65 різних газет і журналів.
Перегляд відео “Харків: чому це місто називають рекордсменом”

  • Яку нову інформацію про місто ви отримали?
  • Що вас вразило / здивувало?
  • Про що захотілося дізнатися більше?

 Підсумок
Визначте ТОП-3 найцікавіших особисто для вас місць Харкова.


Урок завершено!




6 квітня

УРОК 18. Знайомтесь: Харківщина.

Харківська область багата і різноманітна. Всю мальовничість і особливість регіону неможливо передати лише кількома словами. Тому разом із жевжиками ми здійснимо подорож до найцікавіших для відвідування місць Харківської області, які потрібно відкрити для себе в цьому чарівному куточку України.

Віртуальна подорож на Харківщину
Робота з адміністративною мапою


  • Розгляньте мапу України. Знайдіть на ній Харківську область.
  • З якими областями вона межує?
  • Як ви думаєте, яке місто є адміністративним обласним центром Харківської області?
Область розташована на сході України. Вона межує з Луганською, Донецькою, Дніпропетровською, Полтавською, Сумською областями України та з Бєлгородською областю Росії.

Знайдіть на контурній мапі Харківську область і зафарбуйте її

Ознайомлення з символікою області 
  • Розгляньте герб і прапор Харківської області.
  • Що на них зображено? Як думаєте, що це може символізувати?


Цікаві факти про Харківщину.
  • Харківська область утворена 1932 року.
  • Найбільшою річкою області є Сіверський Донець.
  • В області збудовано 57 водосховищ і 2 тис. 538 ставків.
  • У Харківській області 27 районів (за цим показником область поряд з Вінницькою посідає перше місце в Україні).
  • Харківщина була і поки залишається головним газовидобувним регіоном України. Її перспективні запаси оцінено у 8 мільйонів 100 тисяч тон.
  • У Харківській області розташовані 778 пам’яток містобудування й архітектури, з них 553 — у Харкові і 225 — в області (75 пам’яток мають загальнонаціональне значення).
  • 16 міст області занесено до Списку історичних населених місць України.
Перегляд відео “Дивовижна Харківська область”

Харківщина є найстарішою та найбільшою областю Східної України. Цей регіон багатий на славетні історичні місця та пам’ятки, унікальні озера та надзвичайну природу.

Уважно перегляньте відео і запам’ятайте цікаві місця, якими славиться Харківщина.

Перегляд відео “Харківщина”

  • Що нового ви дізналися про Харківщину?
  • Що вас вразило / здивувало?
  • У яких куточках Харківщини захотілося п


УРОК 17. Назустріч весні.
Кому відомі деякі можливості об’єктів?

Продовжимо разом із жевжиками подорожувати Україною. Пригадаємо ознаки весни, дізнаємося, як весна пов’язана з пригодами жевжиків.


Робота з текстом

Самостійне читання пригоди.

Прочитайте самостійно про пригоди жевжиків (підр. с. 74).


  1. До якої області летіли жевжики?
  2. Про що вони мріяли?
  3. Яке нове завдання отримали жевжики?
  4. Які весняні зміни їх потішили?
  5. Які ранньоквітучі рослини побачили наші мандрівники?
  6. Як жевжики виконали завдання?

  • Які весняні зміни потішили жевжиків? А які подобаються вам?
  • Які ранньоквітучі рослини побачили жевжики? Які ще первоцвіти ви знаєте?
Перегляд відео “Первоцвіти — перша усмішка весни” 


  • Які первоцвіти згадувались у відео?
  • Про що це відео змусило вас замислитися?
  • Які висновки ви зробили?
Творча робота. Вербові котики з пластиліну та вати
(за бажанням)

Матеріали та обладнання: кольоровий картон, пластилін, вата.


Бажаю успіхів!









2 квітня


ТЕМА 7. Приховані можливості речей

УРОК 16. Діагностична робота
Код доступу 3831787
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Бажаю успіху!




Немає коментарів:

Дописати коментар